fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

S. Pawlak w Senacie o drodze S–10 w rejonie Włocławka

Podczas obrad Senatu RP 3 października br., senator Stanisław Pawlak wygłosił oświadczenie skierowane do ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka w sprawie planowanego przebiegu projektowanej drogi S–10 w rejonie Włocławka.

Stanisław Pawlak powiedział:

„– Kieruję swoje oświadczenie w sprawie planowanego przebiegu projektowanej drogi S–10 w rejonie Włocławka do pana Dariusza Klimczaka, ministra infrastruktury.

Mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego czekają na drogę S–10. To ważna inwestycja drogowa i jest bardzo potrzebna! Niepokój jednak budzi jej planowany przebieg w rejonie Włocławka.

Odcinek Bydgoszcz – Toruń ma ustaloną lokalizację, zaś dalszy etap ma przebiegać poszerzoną autostradą A–1 do węzła Brzezie, a następnie od A–1 przez Wisłę do granicy województwa kujawsko-pomorskiego.

Przeprowadzony pierwszy etap konsultacji społecznych, na którym zostały zaprezentowane 3 warianty, wywołał duże zaniepokojenie części mieszkańców Włocławka i gminy Fabianki.

Przedstawiciele mieszkańców zwrócili się do mnie z prośbą o interwencję w tej sprawie, wyraziwszy sprzeciw wobec proponowanych wariantów, które dzielą gminę Fabianki na 2 obszary. Ponadto, na terenach przewidzianych do wywłaszczania zlokalizowanych jest wiele nowo wybudowanych domów w rozwijającej się miejscowości Bogucin. Taka inwestycja będzie też negatywnie oddziaływała na środowisko naturalne, a wzrost poziomu hałasu przyczyni się do pogorszenia stanu zdrowia mieszkańców. Podobne zagrożenie spowoduje planowany przebieg trasy S–10 w pobliżu bloków mieszkalnych przy ul. Toruńskiej we Włocławku. Ta lokalizacja będzie wymagała likwidacji całego kompleksu pracowniczych ogródków działkowych.

W związku z przedstawioną sytuacją – zwracam się do pana ministra z wnioskiem o zmianę przebiegu trasy S–10 we wszystkich wariantach i zlokalizowanie jej bliżej zakładów azotowych Anwil, zgodnie z pierwszą propozycją, co pozwoli ominąć, po przejściu trasy przez Wisłę, tereny zurbanizowane w gminie Fabianki i zmniejszyć liczbę wywłaszczeń. Dodatkowo proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania.

  • Po pierwsze, na jakim etapie są przygotowania do budowy drogi ekspresowej S–10 na odcinku Bydgoszcz – Toruń oraz Toruń – Włocławek do granicy województwa kujawsko-pomorskiego?
  • Po drugie, czy przejście S–10 przez Włocławek i wybudowany most drogowy przez Wisłę może pełnić funkcję mostu miejskiego we Włocławku?
  • Po trzecie, dlaczego proponowane warianty W2 i W3 przejścia przez Włocławek są przybliżone do terenów zabudowanych budownictwem wysokim oraz pracowniczych ogródków działkowych przy ul. Toruńskiej?
  • Po czwarte, czy w ramach drugiej tury spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami będzie omawiany wariant uwzględniający propozycje zgłaszane podczas dotychczasowych konsultacji?
  • Po piąte, dlaczego droga ekspresowa S–10 nie może być wybudowana przy projektowanym stopniu wodnym na Wiśle w miejscowości Siarzewo, dając połączenie autostrady A–1 od węzła Odolion do miasta Lipna?
  • I po szóste, jaki jest harmonogram realizacji budowy drogi ekspresowej S–10 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego?

Uprzejmie proszę o szczegółową informację w przedstawionej sprawie. Serdecznie dziękuję.”.

Zobacz wideo–zapis wystąpienia senatora Stanisława Pawlaka TUTAJ

Oświadczenie senatora wśród społecznosci zainteresowanej przebiegiem trasy S-10 wywołało watpliwosci i nieporozumienia. Projekt ten podczas konsultacji wywołał zaniepokojenie wśród mieszkańców Włocławka oraz gminy Fabianki, którzy zwrócili się do senatora o pomoc i wsparcie. Chcą oni, aby przedstawione trzy warianty projektu nie weszły w życie. Chcą aby projekt budowy drogi najlepiej ominął tereny zurbanizowane.

W ponizszym materiale wideo z konferencji senatora S. Pawlaka wyjasnia on swoje stanowisko.

s. Pawlak o s 10   most wloclawski

Czekamy zatem na odpowiedzi ministerstwa, które ma na to 30 dni. O otrzymanych odpowiedziach z Ministerstwa Infrastruktury poinformujemy Czytelników niezwłocznie.

***

Aktualizacja: Odpowiedż z Ministerstwa Infrastruktury nadeszła z datą 7 listopada 2024 r. Z jej treścią można zapoznać się TUTAJ, a ponadto w kolejnej publikacji opisujemy ciąg dalszy starań senatora Stanisława Pawlaka o zgodny z oczekiwaniami mieszkańców przebieg trasy drogi ekspresowej S-10 TUTAJ.

Opr. nim, 6 października 2024 r., aktualizacja 17 października 2024 r., aktualizacja 18 liustopada 2024 r.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem